Wznieśmy Wielką Katolicką Polskę!

Zaskakująca jest niechęć z jaką episkopat odnosi się do polskich nacjonalistów. Abp Stanisław Gądecki narodowców identyfikuje z nazistami, zaś uczestniczący w uroczystościach upamiętniających rozłam Kościoła w czasach Reformacji, prymas Polski abp Wojciech Polak, polski nacjonalizm nazywa „herezją”. Takie stanowisko rzuca poważny cień na samych hierarchów, zważywszy na fakt, że fundamentalnym postulatem polskich nacjonalistów nie jest mityczna eksterminacja żydów, gejów czy murzynów, ale wręcz przeciwnie – wznoszenie Wielkiej Katolickiej Polski. W tym miejscu rodzi się pytanie, które pozostawiam do osobistej refleksji: „Na jakich usługach muszą być wspomniani biskupi, skoro odrzucają projekt Wielkiej Katolickiej Polski?”.

Dla wyjaśnienia. Polskim nacjonalistom, często zarzuca się stawianie narodu w miejsce Pana Boga. Taka, niczym nie podparta propaganda jest serwowana opinii publicznej przez sporą część publicystów, komentatorów i dziennikarzy, utożsamianych zarówno z lewą jak i prawą stroną politycznego dyskursu. Wskazuje się na przykłady Niemiec czy Ukrainy, gdzie ruchy nacjonalistyczne są w konflikcie z doktryną katolicką. Przyzwyczajeni do myślenia kategoriami kosmopolitycznymi, często zapominamy, że idea nacjonalistyczna, w każdym narodzie ma inne znaczenie. Tamte nacjonalizmy zostały potępione przez Kościół, gdyż są nacjonalizmami pogańskimi, nieuznającymi objawionej religii katolickiej, lub chcącymi ją podporządkować sobie dla celów politycznych. W przypadku Polski jest zupełnie inaczej.

Bóg najwyższym celem

Dowodem na to, że – delikatnie rzecz ujmując – tacy szerzyciele mijają się z prawdą, są słowa Wojciecha Kwasieborskiego, przedwojennego działacza Ruchu Narodowo-Radykalnego „Falanga”: „Najwyższy cel człowieka, musi być celem wiecznym, niezmiennym, absolutnym. (…) Świadomość posiadania takiego celu jest dla człowieka zasadniczym warunkiem wewnętrznego pokoju i duchowego zdrowia”. …CIĄG DALSZY TUTAJ (KLIK)

Tagi , , , , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „Wznieśmy Wielką Katolicką Polskę!

  1. Myślę, że masz sporo racji. Jednak pamiętajmy, że Bóg dał człowiekowi wolną wolę i przymuszenie kogoś do oddawania mu czci, jest nie tylko brakiem poszanowania woli człowieka, a również samego Boga. Nacjonaliści to narodowi-socjaliści z reguły. Wiem, że pewnie widzisz to inaczej, ale żeby ten temat poruszyć trzeba mieć konkretne wyobrażenia polityczne.

    • Nacjonaliści to narodowi-socjaliści… Co za brednie. Michale, śmiało możesz tworzyć nowy oddział PN. Skontaktuj się z nowym koordynatorem. Pozdrawiam 🙂

      • Osobiście nie znam żadnego przywódcy mianującego się narodowcem, który miałby dobre wyobrażenia na temat działania gospodarki. Ludzie nie są po prostu wstanie zrozumieć, że fundowanie czegokolwiek przez państwo przynosi odwrotne skutki od zamierzonych, ponieważ trzeba przejść przez proces zabierania ludziom ich własnych pieniędzy. Następnie, nie ma wcale pewności, że (na przykładzie fundowania sztuki dla Polaków):
        a) Będzie to optymalny rozwój poprzez optymalne treści (Ktoś musi przecież zdecydować na jaką sztukę da pieniądze, a więc na 99% nie będzie to treść optymalna, a nawet można powiedzieć, że takie optimum nie istnieje. Jak się rozwija naród? Przez wybitne jednostki, a więc one muszą się różnić)
        b) Będzie cały proces uczciwym (Każde kolejne ogniwo fundowania państwowego powoduje wzrost ludzi pracujących dla państwa, a więc i wzrost nadużyć, jakie to państwo generuje. Przez wieki monarchii była nieformalna zasada, że zły urzędnik jest wrogiem króla, dlatego król starał się dobierać jak najbardziej moralne jednostki, aby były odporne na korupcję. Jeśli urzędnik będzie wydawał pieniądze na cokolwiek, to może się okazać, że np. wszystkie usługi dostarczają jego znajomi. A przy takim rozmiarze aparatu państwowego nie będzie można nad tym zapanować).
        Druga kwestia to w jaki sposób definiujemy socjalistę. Myślę, że nie masz nic przeciwko 500+ (popraw mnie, jeśli się mylę). Wielu ludzi podniesie argument, że trzeba pomagać, bo ludzie są biedni. Niewielu jednak zobaczy, że wprowadzenie 500+ to:
        a) Bardzo zły bodziec dla kobiet, który im podświadomie mówi, że mogą iść do łóżka z byle kim, bo będzie utrzymanie dla ich dzieci. Co będzie mieć katastrofalne skutki dla narodu, ponieważ pula genów nie będzie przekazywana optymalnie. W gestii każdego narodu jest promowanie dzieci ludzi wybitnych, dobrze wychowanych kosztem dzieci z lumpenproletariatu, z których wychodzi przestępczość (w największym procencie). Oczywiście gwoli uściślenia natura wyposażona jest w naturalny mechanizm regulacji i my jako libertarianie chcemy, aby ten mechanizm doszedł głosu kosztem tego, o czym wspomniałem.
        b) Powiększenie biedy. Te pieniądze znowu trzeba będzie zabrać ludziom. (Proszę nie mówić, że podatki ściągane będą z bogatych przedsiębiorców, bo nie ma takiego podatku, którego nie płaciłby konsument.)
        My nawet podnosimy, że sądownictwo finansowane przymusowo przez podatki jest gorsze od dobrowolnego arbitrażu, jednak zdając sobie sprawę z tego, że pewna forma państwowości musi istnieć i koniec, np. dla tego, żeby Rosja nie zapanowała nad Polską. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego król ma tak trudne moralne wytyczne do spełnienia zawarte w ST? Dlatego, że z natury musi podlegać najwyższej demoralizacji ze wszystkich ludzi.
        „Władza korumpuje, a władza absolutna korumpuje absolutnie” ~ Śp. Lord Acton
        Jako Jacek Międlar oczywiście jesteś narodowcem, ponieważ Ci zależy, dajesz piękne świadectwo o Jezusie Chrystusie, o Bogu, ale Ty jako lider jakiejś organizacji politycznej, agitującej za narodową ideą Polski stajesz się antynarodowcem ze względów opisanych powyżej.
        Na koniec jeszcze o logice w nadawaniu nazw, np. Wielka Polska Katolicka, jeśli to będzie odnosić się do naszego państwa to znaczy to, że albo:
        a) Katolicy będą promowani kosztem innych wyznań
        albo
        b) Inne wyznania będą tępione
        Dlatego proponowałem w mojej petycji, aby wyraźnie odciąć się od polityki.
        Chyba, że to nie jest organizacja polityczna, wtedy to nazwa jest zupełnie adekwatna i będzie oznaczała dominacje katolicyzmu wprowadzaną pokojowo (a „Polska” będzie oznaczać krainę geograficzno-kulturową, a nie III RP). Do takiej organizacji mogę z chęcią należeć.
        Pozdrawiam serdecznie. Liczę, że w końcu zadzwonisz.

  2. Nemo mówi:

    Wszystko niby pięknie. Niestety prawda jest taka, że wielu polskich nacjonalistów i narodowców skłania się ku wierze rodzimej. Wiem co piszę, bo znam to środowisko.

  3. Jaro mówi:

    NATRĘCTWA ARCYBISKUPA GĄDECKIEGO. CO SIĘ DZIEJE Z POLSKIM KOŚCIOŁEM?
    Napisane przez ks. Jarosław Gluziński
    http://warszawskagazeta.pl/kraj/item/3840-natrectwa-arcybiskupa-gadeckiego-co-sie-dzieje-z-polskim-kosciolem

  4. Waldemar Kodur mówi:

    Waldemar Kodur mówi :
    Polski nacjonalizm jest rzeczą piękną, gdzie Bóg jest na pierwszym miejscu mówił Roman Dmowski.
    Trzeba najpierw troszczyć się o własnych rodaków .Pomyślmy o naszych rodakach na wschodzie, a dopiero w dalszej kolejności o prześladowanych chrześcijan np : w SYRII.

  5. opolczyk mówi:

    Nie chcę obrażać niczyich uczuć religijnych (mam już za to na karku wrocławską prokuraturę a raczej inkwizycję), ale Polska katolicka to kompletna pomyłka. Polskość to słowiańskość, katolicyzm zaś to żydogenny kosmopolityzm i nie ma nic wspólnego ani z Polską, ani z polskością, ani z patriotyzmem. Znam odważnych katolików otwarcie przyznających, że duchowo są Żydami.

    Terlikowski: “Ja jako Żyd (duchowy)”
    http://www.fronda.pl/a/terlikowski-ja-jako-zyd-duchowy,25468.html

    Mirosław Salwowski: “Ja też jestem Żydem (duchowym)”
    http://www.konserwatyzm.pl/artykul/9128/ja-tez-jestem-zydem-duchowym

    Aleksandra Kowal: “W sensie duchowym jesteśmy Żydami.”
    http://www.katolik.pl/czy-jestesmy-zydami-,834,416,cz.html

    No więc pytam Jacka, właściciela blogu – jak duchowy Żyd może być Polakiem?

    Przytoczę jeszcze kilka cytatów gorliwych katolików pokazujących ich katolicki „patryjotyzm”:

    „Nie jest ważne czy w Polsce będzie kapitalizm, wolność słowa, czy w Polsce będzie dobrobyt. Najważniejsze, żeby Polska była katolicka.”
    http://pl.wikiquote.org/wiki/Henryk_Goryszewski
    Henryk Goryszewski, prawnik, nauczyciel akademicki, poseł knessejmu I i III kadencji, wicepremier w „żondzie” Hanny Suchockiej.

    „…przyjmując za właściwe stanowisko, iż najpierw jesteśmy katolikami, a później Polakami, gdyż naszą pierwszą ojczyzną jest Kościół katolicki.”
    http://www.legitymizm.org/list-otwarty-do-piotra-skwiecinskiego
    Redakcja ultrakatolickich monarchistów w Od Redakcji pod jednym z tekstów.

    „Jako katolik rzymski Polskę mogę poświęcić, bowiem narodowość jest kwestią incydentalną, ale na rozrzedzenie katolicyzmu rzymskiego mojej zgody być nie może.”

    Adam Wielomski (proffessorek siedlecki, współpracownik „Najwyższego Czasu” i — o zgrozo — „Myśli Polskiej”
    http://blotne-abecadlo.blogspot.de/2014/10/polak-czyli-katolik.html

    “Cóżby ci przyszło z wolnej ojczyzny, gdyby Kościół miał na tym stracić”

    Cytat z książki dla harcerzy „Czuj duch” księdza Kazimierza Lutosławskiego napisanej krótko po odzyskaniu przez Polskę niepodległości.
    Nie było w naszej historii od Mieszka i Chrobrego do dzisiaj bardziej szkodliwej instytucji niż kościół katolicki
    https://opolczykpl.wordpress.com/2017/03/24/swiat-slowian-cz-vii/

    Nie było też bardziej załganej i pełnej hipokryzji instytucji niż kościół i ogólniej mówiąc krystowierstwo.

    Wiem, wiem… „wartości krześcijańskie”… Znam je – najlepiej świadczy o nich rozdźwięk między doktryną a praktyką – krystowiercy głosili miłość bliźniego a mordowali pogan, „heretyków”, kacerzy i „czarownice” milionami. Głosili nadstawianie drugiego policzka, a podbijali ogniem i mieczem i uprawiali wielowiekowy terror. Dostojnicy kościelni głosili pokorę a siebie kazali całować w rękę, klękając przy tym. Głosili ubóstwo, a żyli w przepychu żerując na ograbianym ludzie, kupcząc czym się dało, nawet odpustami i „zbawieniem”.
    O ileż etycznie górowali nad krystowierstwem Słowianie w czasach pogańskich.
    https://opolczykpl.wordpress.com/2015/10/20/wartosci-poganskie-i-wartosci-chrzescijanskie/

    Czasy na państwa religijne na bazie żydogennego krystowierstwa należą już do przeszłości. Wszystkie religie abrahamowe należało by zresztą zakazać – bo bazują na rasistowskiej księdze zbrodni.

    https://opolczykpl.wordpress.com/biblijne-korzenie-zydowskiego-rasizmu/
    https://opolczykpl.wordpress.com/2013/09/29/biblia-ksiega-zbrodni-2/

    Wyssanej zresztą z palca:
    https://opolczykpl.wordpress.com/2013/12/29/biblia-zydowska-ksiega-zbrodni-wyssana-z-palca/

    Z NT jest podobnie – tak samo jest wyssany z żydowskiego palucha przez jewangelistów i „apostołów” jak Tanach/ST.

    Polskość, ducha narodowego, poczucie tożsamości, świadomość, mentalność Polaków i naszą kulturę należy po prostu uwolnić od żydowskich, nadjordańskich naleciałości.
    Polskiść to słowiańskość a nie żydowskość.

    • Łukasz mówi:

      Perun Ci objawił te mądrości Słowianinie, tudzież Sławianinie, czy może święty Zorian Dołęga Chodakowski?
      Zostań z Bogiem

    • PeterHammerman mówi:

      Strasznie generalizujesz i wrzucasz do 1 wora, rozumiem że masz pretensję do kościoła jako instytucji ale co Ci Jezus zawinił?. NT jest prawdziwy, pytanie tylko jak bardzo w formie jaką znamy został ocenzurowany w obawie o utratę wpływów (Był nawet etap, że czytanie Biblii było zakazane). Wiele rzeczy nie zgadza się z tym co głoszone jest w NT a Watykańską nauką, a szczególnie po 2SW. Co do Słowian masz rację, jest piękną spuścizną, naszą historią, i jest obowiązkiem każdego Polacha by ją badał. Zauważ tylko jedno – Słowianie żyli w zgodzie z przyrodą i zgodnie z prawem naturalnym, I tak, etycznie byli znacznie lepsi, o czym pisali niektórzy błogosławieni mistycy jak np. bł Anna Katarzyna Emmerich. Duchowo jednak błądzili po omacku natomiast Jezus, syn Boży, nauczał przede wszystkim o czystości duszy, objawił nam skrawek przyszłego życia, ofiarował siebie, przypomniał i wskazał drogę byśmy mogli trafić do Królestwa Bożego czy jak w Wedach określone świat „Prawi”. Pytanie tylko, jak odniesiesz to co napisałeś do pochodzenia Słowian jako rasy Kaukaskiej, a nie jest tajemnicą że pochodzi z Wyżyny Irańskiej. Nie myl też żyda z izraelitą i syjonistycznym tworem „Izrael” bo to 3 różne pojęcia. Zgadzam się też, że Słowianie powinni się trzymać razem ale niestety w tym upadającym świecie są dzielone na coraz mniejsze państewka w myśl zasady „dziel i rządź”.

  6. Rzymski Katolik mówi:

    Trzeba przełamać dyktaturę żydowską nie tylko w Polsce i stworzyć Wielką Katolicką Europę a później i świat. Na razie niestety obowiązuje prawo żydowskie, bo dlaczego w Polsce jest ścigany z mocy prawa tzw. antysemityzm, a antykatolicyzm i antypolonizm już nie ?! Purpuraci także nie kryją kim są obchodząc tzw Dzień Judaizmu czy Dzień Islamu, a więc hańbiąc wiarę Chrystusową i sprowadzając wiernych na manowce.

  7. PrawySektorNacjonaliściPL mówi:

    Zablokuj faszystów!. Delegalizacja Hejt Stop , ośrodka nienawiści i dyskryminacji!
    http://petitiongo.org/pl/petition/zablokuj-faszystow-delegalizacja-hejt-stop-osrodka

  8. Janusz mówi:

    Bez Boga nie będzie Wielkiej Polski !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Moi Drodzy! Jeżeli ktoś chciałby wspomóc finansowo moją działalność publicystyczną i patriotyczną, będę niezmiernie wdzięczny.
Za wszelkie wpłaty serdecznie dziękuję!

Jacek Międlar

PayPal:

PLN:

EUR, USD, GBP


Numery kont do wpłat bezpośrednich >> KUPUJĄC W TYM SKLEPIE WSPIERASZ MOJĄ DZIAŁALNOŚĆ