Lidl po raz kolejny usunął krzyże z wizerunku kościoła, który został użyty w kampanii reklamowej. Do podobnej sytuacji doszło stosunkowo niedawno, gdy niemiecka sieć handlowa usunęła krzyż ze zdjęcia greckiego kościoła, którego wizerunek znajdował się na opakowaniu jednego z produktów. Wtedy Lidl przepraszał. Na darmo. Znów zrobiono to samo.
Teraz krzyże zostały wymazane ze starego zdjęcia kościoła św. Antoniego Wielkiego w włoskiej wiosce Dolceacqua w Ligurii. Wizerunek kościoła został użyty do kampanii reklamowej we Włoszech. Burmistrz i mieszkańcy Dolceacqua nie kryją oburzenia i domagają się przeprosin oraz przywrócenia prawdziwego wizerunku kościoła.
Takie działanie jest szkodliwe dla wizerunku naszej wioski i dla tradycji chrześcijańskiej. Pokażcie zdjęcia naszej wioski, które odzwierciedlają rzeczywistość. Jeśli nie chcecie krzyży to pokażcie nasz średniowieczny zamek Doria – apeluje burmistrz i zapowiada pozwanie Lidla do sądu.
Lidl ustosunkował się do usunięcia krzyży. Twierdzi, że było to podyktowane „szacunkiem dla wszystkich religii”… Zapomnieli dodać, że chodziło o wszystkie religie nie-chrześcijańskie.
Ponad miesiąc temu doszło do podobnej sytuacji. Lidl usunął krzyże z opakowań z wizerunkiem Kościoła w Anastasis na greckiej wyspie Santorini. Bojkotujemy niemiecką sieć handlową Lidl!